poniedziałek, 31 grudnia 2018

Boże Narodzenie 2018/ Polskie jedzenie, za którym tęsknię w Norwegii


Dziś takie krótkie podsumowanie tegorocznych Świąt.🎄

W tym, tak jak i w ubiegłym roku i rok wcześniej świętowaliśmy sami w Norwegii. Przeważnie spędzamy Święta Bożego Narodzenia w Polsce u teściów. Jednak w tym roku znów zostaliśmy w domu, również z powodu kupna szczeniaczka 🤗
Co roku, świętowaliśmy z poznanymi tu znajomymi.
Na cale szczęście w pakistańskich sklepach, bądź praktycznie oddalonej o rzut beretem Szwecji można dostać polskie produkty. Bez tego nie byłoby mojego przepysznego bigosu! W prawdzie w norweskich sklepach można dostać kapustę kiszoną sprzedawane są w saszetkach do odgrzania ale to absolutnie nie jest w smaku tym, co znamy pod tą samą nazwą w Polsce. Tutejsza kapusta zarówno biała jak i czerwona ma słodki posmak. To samo jest ze śledziami. Próbowałam raz zrobić z niej bigos i wyszło danie krótko mówiąc nie do zjedzenia.
Tak jak w tytule posta, jedzenie za którym tęsknie w Norwegii, to między innymi polski majonez.. mój ulubiony majonez kielecki. Na święta robiłam też tradycyjną w mojej rodzinie sałatkę jarzynową z majonezem i musztardą. Niestety często w sklepie pakistańskim, w którym raz na jakiś czas zaopatruje się, bardzo często polskie produkty są wyprzedane. Tak było z majonezem. Udało mi się kupić majonez dekoracyjny śmierdział octem i był okropny w smaku, a raczej był kompletnie tego smaku pozbawiony/ musiałam wyrzucić 3 słoiki! Ostatecznie sałatka była z norweskim majonezem, do którego nawet się już przyzwyczaiłam. Tęskni mi się za ptasim mleczkiem >D i to jest przeważnie to, co dostaje w paczce od siostry hihi. Chleb też smakuje zupełnie inaczej...
A jak Wy spędziliście święta? Wyjeżdżacie do rodziny, rodzina do Was? a może ciepłe kraje? Podzielicie się, za jakim jedzeniem najbardziej tęsknicie na emigracji?

P.S. nie śmiejcie się z mojego zamiłowania do majonezu kieleckiego. Po pierwsze to moje rodzinne strony, a po drugie to myśląc święta jedno z pierwszych skojarzeń- majonez kielecki :D

Off-topic: Nowa odsłona bloga- mam nadzieję że blog będzie bardziej czytelny. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz