czwartek, 17 stycznia 2019

Lodowisko na boisko



Witajcie Kochani w te mroźne dni!

Co roku gminy organizują dzieciom lodowiska i na stronie każdej gminy można sprawdzić gdzie gmina zrobiła dzieciom lodowiska. Przeważnie są robione na szkolnych boiskach. Oczywiście zima w Norwegii to czas na zimowe sporty i odkurzenie nart. Mimo, że w mojej okolicy jest szkółka narciarska a rzut beretem od domu mnóstwo tras narciarskich, jeszcze nigdy nie miałam nart na nogach! Mówi się, że Norwedzy są urodzeni z nartami na nogach i w 90% to się faktycznie sprawdza, wręcz tradycją jest wyjazd do domku letniskowego (hytte), które najczęściej Norwedzy kupują w górach i uwielbiają wyjeżdżać tam, żeby spędzać święta czy to Boże Narodzenie czy Wielkanoc, dla nich owszem czas odpoczynku i czas żeby więcej pojeść niż zazwyczaj, ale i żeby pośmigać na nartach. Myślę, że spędzanie czasu aktywnie jest super, ale ja przeważnie jak mam wolne to najlepiej czuję się na sofie przed TV :D :D
Wieczory są fantastyczne, żeby wziąć po pracy córkę, męża, psa i iść na lodowisko. Takie mamy plany na dzisiejszy wieczór.
W naszej miejscowości jest też hala sportowa, gdzie lodowisko czynne jest cały rok, dość często w zimę dzieci idą ze szkołą na łyżwy. Moja Córcia uwielbia. Co do nart... no cóż nie polubiła tego sportu.
Osobiście znam i Norwegów, którzy za zimą, mówiąc delikatnie, nie przepadają i z kolei zamiast hytty w górach, mają mieszkania w Hiszpanii, gdzie w zimę wyruszają. Zwłaszcza ci, którzy są już na emeryturze i mogą wyjechać kiedy chcą i na ile chcą. Zdziwiłam się, jak wielu Norwegów ma swój dom lub mieszkanie w Hiszpanii, są miejsca, gdzie ich sąsiadami w Hiszpanii są właśnie inni Norwedzy. Prowadzą często też swoje biznesy tam, sklepy itp. Przeważnie ulubowali sobie Gran Canarię na Wyspach Kanaryjskich. Moja koleżanka, która wychowała się od małego w Norwegii, jako dorosła kobieta musiała z powodów rodzinnych, wrócić do kraju, z którego pochodzi, czyli Mapalomas na Gran Canaria. Też zajmowała się w Norwegii usługami kosmetycznymi i jak się okazuję, znajomość języka norweskiego dalej się jej przydaje w pracy w swoim rodzimym mieście, gdzie przyjmuje norweskie klientki. Byłam tam w wakacje i spotkałam się z moją koleżanką. Myślę, że dla kogoś, kto przyzwyczaił się do 4 pór roku, nagle musi funkcjonować cały rok w bardzo ciepłym klimacie, nie jest lekko, co koleżanka potwierdziła. Ja sobie nie wyobrażam, żeby miało być tylko ciepło, albo tylko zimno. Po wakacjach miałam już dość upałów, jak się okazało, po powrocie do Norwegii, zastał mnie jeszcze większy upał!
Ale wracając do tematu, wspomniałam już, że rok temu mieliśmy tutaj zimę stulecia. W tym roku zima przyszła praktycznie tuż przed świętami- w zeszłym roku zima trwała pół roku! A śniegu było w niektórych miejscach do 2 metrów wysokości, ulice po odśnieżeniu wyglądały jak tunel, z górami śniegu po bokach. Dużo było przypadków pęknięć rur z powodu zamrożonej w nich wody na lód, co spowodowało kosztowne zniszczenia, nie wspominając o tych wszystkich wypadkach drogowych. Ale o dziwo po tej ostrej zimie, przyszło bardzo gorące jak na Norwegię lato. Było tak gorąco, że moje ulubione jagody z pobliskiego lasu okazały się wielką porażką, suchy las, brak karmy dla zwierząt. Duża grupa moich klientek, to szczęśliwe posiadaczki koni, w to lato wyobraźcie sobie, że zabrakło siana, i trzeba było je sprowadzać z zagranicy, co kosztowało fortunę. Także anomalie pogodowe nie są dobre ani w jedną ani w drugą stronę.
W tym roku zima jeszcze mnie nie zmęczyła. Jest pięknie, różowe niebo, biało wokół. Zima poza miastem ma zupełnie inny urok. Zima w mieście gdzie dosłownie szaro buro i ponuro, do tego mokro, nie umywa się do zimy na wsi, gdzie śnieg skrzypi pod butami, iskrzy się w blasku latarni, ozdabia drzewa iglaste. Tak lato, dało mi się we znaki, że cieszę się nawet, że mogę trochę zmarznąć 😂


Off/topic W czasie mojej nieobecności na blogu, blog tętnił swoim życiem, co mnie ogromnie ucieszyło, jak po latach tu zajrzałam. Komentarze, w których pisaliście nawzajem aby sobie pomóc w różnych sprawach, są super! Ale niestety jest też dużo reklamy, firmy wykorzystały popularność bloga, by w komentarzu się zareklamować. Nie będę usuwać żadnych komentarzy, ale te reklamy banków, sklepów internetowych, to są reklamy, które są zamieszczone bez mojej zgody.

2 komentarze:

  1. Iluminaci to tajne stowarzyszenie, które stara się promować duchowe i interesujące wartości moralne. Został założony zgodnie z zasadami miłości, sprawiedliwości, jedności, pokoju i ulgi. Iluminaci łączą ludzi dobrej woli, niezależnie od ich różnic i pochodzenia, i zapewniają, że ci dobrzy ludzie stają się lepsi w społeczeństwie. Czy chcesz być członkiem iluminatów i stać się bogatym, sławnym, potężnym i przodującym w życiu? Czy w ramach pierwszej korzyści przekażesz 2000000 $? Uprzejmie skontaktuj się ze mną teraz lub dodaj mnie WhatsApp +2347057052206 E-mail williamsilluminati230@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Cześć wszystkim, nazywam się Francisco!
    Ściśle tajny sposób na wygraną w loterii za pomocą magii rzucającej zaklęcia o imieniu Dr. Prince. Poprosiłem o zaklęcie loterii, a on rzucił zaklęcie i wysłał mi zwycięski numer loterii. Teraz dzięki pomocy Dr.prince jestem dumnym zwycięzcą loterii. Wygrałem 1 000 000,00 $ (jeden milion dolarów) Dziękuję bardzo za poświęcenie czasu na rzucenie na mnie zaklęcia Loterii. Jestem niezmiernie wdzięczny za zaklęcie Loterii, które dla mnie zrobiłeś. Możesz się z nim teraz skontaktować, aby uzyskać własne zwycięskie liczby.

    E-mail: obinnaspelltemple@yahoo.com

    Połącz go: +18488416266

    OdpowiedzUsuń